søndag 7. juni 2009

Husmorslivet!




Husmorslivet er ikke noe tull.
Hverdagen, den er heeelt full.

Jeg sitter i sofaen og bare syter
Se som huset bare flyter

Barna er lagt i sengene sine
Middagen min holder på å tine

Mannen i huset er nå på kontoret
Noen må jo tjene til mat på bordet

Oppvasken dekker hele benken
Hvor er det blitt av den fine sjenken

Skittentøyet renner over
Og spøla eier ikke begrensninger

Tørketrommelen er for lengst full
Husmorslivet er ikke noe tull

Regninger har vi til oppøver ørene
Det er ikke som pengene flyr inn dørene

Opp av sofaen, spise midda`n
Lage matpakker helt til fredda`n

Han vil ha syltetøy og prim
Hun vil ha brunost og "salaimi"

Ingen i huset spiser linkt brød
Da ville jo noen faktisk kunne dø

Au, det er leker over alt
Hva om de en dag bare forsvant

Mannen er hjemme, han går i dusjen
han må jo være rein før han treffer sengen

Jeg varmer midda`n enda en gang
Jeg gjør det gladlig med en sang.

Jeg er sliten, jeg er trett.
Barna er veldig hypre rett og slett.

Hverdagene flyr av sted
alle skal ha noen å leke med

I helgene er alle hjemme
Da skal ingen være slemme

Husmorslivet er ikke noe tull.
Hverdagen, den er heeelt full.
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar